FANDOM

A wiki legalapvetőbb lehetősége: szerkessz! Elenyésző számú védett lapon kívül minden oldalon a harmadik fül a „szerkesztés” link, amely, mint a neve is mutatja, lehetővé teszi annak az oldalnak a módosítását, amelyet épp látsz. Az ilyen webhelyeket, ahol mindenki mindent szerkeszthet, wikiknek nevezzük. Gyakorlásképp nyisd meg a homokozót és kattints a szerkesztés linkre. Ekkor egy szerkesztőablakban látni fogod az adott oldal wiki kódját. Adj hozzá néhány vicces vagy érdekes sort, például: „Frank Zappa a valaha élt legnagyobb amerikai zeneszerző”, azután kattints a szerkesztőablak alján található Lap mentése gombra, és figyeld meg a változtatásod eredményét!

Előnézet megtekintése Szerkesztés

Egy fontos eszköz, amit rögtön elkezdhetsz használni, az Előnézet megtekintése gomb. Szerkessz valamit a homokozóban, és ezúttal az Előnézet megtekintése gombot nyomd le a Lap mentése helyett. Ez lehetővé teszi, hogy megnézd, hogyan fognak kinézni a változtatásaid a mentés után. Mind követünk el hibákat, ez segít észrevenni őket. Az előnézet használata a tényleges mentés előtt segít, hogy lépésről-lépésre javítgasd és formázd a szerkesztésed, anélkül hogy feleslegesen növelnéd és átláthatatlanná tennéd a lap történetét. De ne felejtsd el véglegesen elmenteni a változtatásaidat az előnézet után!

További tippek Szerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki